Jaar 3

In jaar 3 kwam de stof van de voorgaande twee jaren bij elkaar tot twee grotere opdrachten. Deze opdrachten moeten dan ook in teams worden uitgevoerd vanwege de omvang. Dit omvat de eerste twee blokken, een soort samenvatting van de voorgaande jaren. Vervolgens, in de laatste twee blokken beginnen we met de gekozen specialisatie. Voor mij zal dit sportmanagement zijn.

Blok 1

Zoals gezegd werd iedereen ingedeeld in teams, om vervolgens aan de eerste grote opdracht te gaan werken. We moesten een scenariorapport schrijven voor een toegewezen stad in Europa. Wij moesten scenario's schrijven voor de Roemeense stad Brasov. De manier van invulling van deze opdracht was totaal anders dan we het gewend waren in de twee voorgaande jaren. Voorgaande jaren kregen we een duidelijke opdracht, met een evaluatieformulier, zodat in principe duidelijk was vooraf wat er van verwacht werd en achteraf wat erin zou moeten komen. Bij deze opdracht werd ons verteld dat we een scenariorapport moesten schrijven, dat we een aantal WC en een aantal HC kregen en that's it. We moesten zodoende zelf vanalles uitzoeken over wat dan de beste manier en dergelijke zou zijn, we kregen de vrijheid. Ik ben blij dat we eindelijk deze vrijheid krijgen, niet alleen is dit een goede voorbereiding op de werksituaties later, maar ik vind het ook fijner werken.

Scenariorapport

Ons team bestond uit: Jörn Lammertsma, Dana Peters, Erwin Sikkema, Elissa Halbessma en ikzelf. Zoals verteld, hebben we een scenariorapport geschreven voor de Roemeense stad Brasov. We hadden het geluk dat er twee Roemeense studenten (waarvan er één zelfs uit Brasov zelf kwam) op onze campus waren. We hebben dan ook veel informatie kunnen halen uit het interview. Daarnaast hebben we veel deskresearch moeten verrichten om onze informatie te vinden. Met regelmatige gesprekken met onze coach, Jim Lo-A-Njoe, kwam er al snel vorm aan het rapport en hebben we het uiteindelijk een week voor de deadline kunnen inleveren.

Opgedane competenties

  • SGM 3: Planmatig ontwikkelen en implementeren van de strategie en het sport- en gezondheidsbeleid van de sportorganisatie.

  • SGM 5: Bewaken van kwaliteit.

  • SGM 8: Leiding geven en managen.

  • SGM 10: Ondernemen, ontwikkelen en innoveren.

  • SGM 12: Inspelen op ontwikkelingen (omgevingsbewustzijn).

  • SGM 13: Onderzoeken en adviseren.

  • SGM 15: Samenwerken en samenwerkend leren. 

  • SGM 16: Communicatie. 

  • SGM 17: Reflecteren en leren. 

  • SGM 18: Zelfsturing en zelfwerkzaamheid.

Blok 2

Nader in te vullen

Blok 3

Nader in te vullen

Blok 4

Nader in te vullen